1 Kas 2011

Yine Yemek, gnocchi

CIMG3837
(Ricottali gnocchi - arrabiata sosu ile)

Daha once, ozellikle 2009 yilinda cok bahsetmisim kendisinden. Bugun biraz daha bahsedelim istedim. Eski yazilardan da anlasildigi gibi, ben seviyorum bu gnocchi denen arkadasi. Tanisikligimiz, l. ile sevgili olma zamanlarina denk gelir. Sevdim kendisini (gnocchiden bahsediyorum, tabi l. de sevmis olabilirim :) ) Es durumundan memleketim Arjantin'de her ayin 29unda gnocchi yeme adeti var. Bizim evde de gnocchi piser genelde 29unda. Bu sefer foto da cektim, eskiden kalma fotolari da buldum, gnocchili post farz oldu.

DSC_0067
(patatesli gnocchi, mantar sosu ile)


Gnocchi hazir olarak Amerikanya ve Ispanya marketlerinde satiliyor bol bol. Amerikanya'da en guzeli World Market'te olan bana gore. Ispanya'da bilmiyorum, hic hazir almadim. Turkiye'de hic gormedim, belki de dikkat etmemisimdir.

DSC_0064
(patatesli gnocchi)

Gelelim gnocchi tariflerine. Tarifler genelde bu siteden.  Arada 3-5 degisiklik yapiyorum, ama olayin ozu bu. Benim favorim ricotta (tatli lor gibi) ve patates gnocchileri. Puf noktasi, unun miktari. Gnocchi hamuru makarna veya ekmek hamuru gibi degil, un daha az, hamur daha yumusak. Bir de cok hizli pisiyor, 45 saniye - 1 dakika gibi falan. O yuzden ben once gnocchileri hazirliyorum, kesiyorum. Sonra sosunu yapiyorum, her sey hazirken gnocchileri kaynamakta olan suya atip hasliyorum, bir kac seferde.

CIMG3833
(ricottali gnocchi)

Sos olarak benim en sevdigim, en basit olani: Taze adacayi ve cevizi tereyag+zeytin yagi karisiminda pisirmek!

CIMG3835
(Arrabbiata sosu, bu foto blogumun adi ile uyum icinde :) )

Diger bir tanesi de arrabbiatta, tabi kendi stilimle. Arrabiatanin ozelligi, domates yogun olmasi, ve biraz aci baharatli olmasi. Ben genelde domates degil de buyuk kirmizi biberleri kozleyip onunla yapiyorum. Tarif derseniz, oncelikle bir kucuk sogani ve bir dis sarimsagi zeytinyaginda kavuruyoruz, istersek pul biber, istersek taze aci bir biberi de ekliyoruz bu kasirima. Ben bundan sonra oldukca iyi yeni kozlenmis kirmizi biberi (robottan gecirip) ve domates salcasini ekliyorum. Biraz taze krema, cok az seker, tuz, taze cekilmis karabiber, kekik, maydamoz ekleyip pisiriyorum.

DSC_0061
(Mantar sosu piserken)

Diger bir sos da kremali-mantarli sos. Bunu genelde taze guzel istiridye mantari buldugumuzda l. yapiyor, ana malzeme mantar, krema, ve beyaz sarap, digerleri sizin yaraticiliginiza kalmis tamamen.

Bu postu hazirlarken dusunduklerim ise:
1. Aciktim!
2. Hep ayni tencereleri kullanmisim gnocchi yaparken.
3. Turuncu kesinlikle en sevdigim renk
4. Aciktim demis miydim?
5. Fotolar iki ayri evde cekilmis.
6. Yasasin dolapda yapilip dondurulmus gnocchi var!

9 yorum:

  1. bu postu okurken dusunduklerim:
    1. aciktim!
    2. yok artik b, neler de yapiyor
    3. aciktim!
    4. bizim dolapta niye yok? :)
    5. aciktim!
    6. yapmazsam ne olayim :) ama ne zaman bilmiyorum :)

    elinize saglik ne becerikli bir ciftsiniz siz boyle :)

    YanıtlaSil
  2. Gulcin, cok guldum okurken yorumunu :) simdi bak kis kis iyi gider, yaparsin bence :) Bu arada l. ona becerikli demene cok sevindi :)

    YanıtlaSil
  3. Bu postu okurken benim dusunduklerim:
    1. Yemek yemis oldugum icin ac degilim ama oglen okusaydim bu postu aciktim diye yazardim.
    2. b. yapar hic sasirmam :)
    3. Turuncu tencereler bir harika :) - Eksik varsa seride yollayalim buradan-
    4. Ben yapamam 18 aylik bebe ile yemek yapmak bir hayal :)
    5. Sen ortada cocuk filan yaparken de bol bol gnochi yapip buzluga at :)
    6. Offf ya neden tasindiniz buradan?

    YanıtlaSil
  4. ycurl, turuncu tencerelerin outletini buldum burda, oralardan daha pahali, ama tasimaya degecek kadar degil. Bu cocuk olayi baya hyatai degistiriyor gibi gorunuyor, ama basa gelmeden anlasilmasi pek kolay gibi degil :) Gelin de yiyelim beraberce, hem kucuk bey de gezmis olur :)

    YanıtlaSil
  5. hahaha.. benim bile canım çekti:) levanto'da mini mini bir dükkanda yemiştim ilk. hiç denemedim ve en kısa zamanda denemek farz oldu:)

    YanıtlaSil
  6. Bayıldım anlatımınıza ve fena halde acıktım ben de. Gnocchi denemişliğim vardır ama deneme olarak kaldı, çok lezzetliydi ama ev ahalisi sevmeyince tarif de rafa kalktı. Belki ben beceremedim:))
    Yeni geldim bloğunuza, şöyle bir bakınıp çıkıcam izninizle...

    YanıtlaSil
  7. ooooo o senin basit dedigin sosu denemeyen ceviz, adacayi mamma mia tutmayin beni niyokki yapacagim:))) harikalar afiyet seker olsun

    YanıtlaSil
  8. ikinci yorum o turuncu tencereden bende de var;) sen onunla birde bof burginyon yap elin degmisken , aciktim , cok acim

    YanıtlaSil
  9. ben yaptiydim trader joes'dan alip, heralde beceremedimdi... :| e gelince bundan da yapalim bari.. sanirim ben madrid'ten 100 kg olarak donucem. :)))

    bu arada godfather 3'te bi gnocchi yapma sahnesi vardi... aklima geldi.

    YanıtlaSil