15 Oca 2012

Yemekten devam...

Yemek konusunu birakamiyoruz gordugunuz gibi. Insan uzaklarda yasayinca ozledigi seyleri kendi yapmak zorunda kaliyor haliyle. Buna iki ornek de karsinizda.

Zeytinli acma...

DSC_0004

Tarifi burdan, kesinlikle tavsiye ederim. Ben bir iki kucuk degisiklik yaptim sadece, onlari yazayim

1. Kuru maya yerine yarim paket yas maya kullandim, yas mayayi tarifde belirtilen sut ve sekerin icinde erittim
2. Tereyag kullandim
3. Icine bir yumurta, uzerine 2 yumurta sarisi yerine icine iki yumurta aki, ustune de yarisi seklinde kullandim
4. Icine dogranmis 25-30 siyah zeytin koydum

DSC_0003

Yapilisi tarifin tamamen ayni, ve biz cok cok sevdik :)

Ikinci ornegimiz ise tahinli corek, kendisi benim zayif noktalarimdan birdir. Bir pastane / firina girip de tahinli corek almadan ciktigim pek gorulmus bir sey degil kisacasi.

DSC_0002

Onun tarifi de burdan. Bu tarif icin de yine yas maya kullandim yarim paket. Iki tarifi de cok begendim, severek yedim.

Tabi ikisini ayni aksam yapinca, yapilanlarin bir kismi buzlugu boyladi, arada cikarip yiyorum, ne guzel degil mi? Buzlukta olunca sanki kosedeki pastaneden gidip almisim gibi oluyor :)

4 yorum:

  1. Nefis görünüyor ikisi de. Demek uzakta olmak da bir nimet. Yakında olsan yapmayacaktın, pastanelerdeki kötü yağlarla yapılmışlarından yiyecektin??? Mi?

    YanıtlaSil
  2. Tijen, yok, evde yapardim yine. Onu yazarken kastettigim o gun yapmayi denedigim iskenderdi. Doner evde olmuyor sanirim, ya da ben yapamadim, yani benziyor ama ayni degil...

    YanıtlaSil
  3. ben sana diyecek soz bulamiyorum masallah bu beceriklilige :) bizim buraya da simit sarayi acildi hem de hersey turkiyeden geliyor sadece pisiriyorlar. favorim zeytinli acma. iste orasi acilmadan once bu yaziyi gormus olsaydim hemen mutfaktaydim simdi yola koyulabilirim sanirim :) ellerine saglik!

    YanıtlaSil
  4. Gulcin, burda hic yok ya! Gerci guzel bir restoran buldum en sonunda :)

    YanıtlaSil