27 Oca 2011

Balik sofrasi

Yaklasik yarim saatlik bir bos zamanim var. Bu arada yapabileceklerim:

1. Yarin ki ders icin 3-5 ornek hazirlama

2. Yarin giyecegim pantalonun pacasini kisaltma

3. Gecen cumartesi aksami arkadaslarimiz icin hazirladigim balik sofrasini paylasma

Ben en zevkli olani sectim :) Yani sizlerin basini agritmayi. Su ulkeye geldigimden beri "aha, tam kafama gore arkadas" diyorum, yakinda ulkeyi terk edecek oluyorlar. Ya da hissedip benden kaciyorlar, hangisi ben de tam bilemiyorum artik. Cumartesi gelen arkadaslar da haftaya baska bir ulkeye tasiniyorlar, hem de dunyanin kuzey dogu ceyrek kuresinden guney bati ceyrek kuresine... O derece kaciriyorum insanlari yani :) Cenem acildi bugun belli, ama sabahtan beri ders hazirliyorum, olsun o kadar. Di mi ama?

Simdi, genelde benim elimin ayari yoktur. Yani sadece ikimiz icin birseyler yapiyorsam ortaya iki kislik yemek cikar, ama sayi artinca, bir de "ya yetmezse" endisesi isin icine girince dengem bozulur, cok yemek yapiyorum. Ama bu sefer hersey sofrada yendi bitti, kimsede de baska bir sey yiyecek hal kalmadi, super yani. Astim kendimi :) Burasi yemek blogu degil kesinlikle, ama kendime not, az yap kizim az :)

Menumuze gelirsek, roka+turp salatasi, kozlenmis patlican, biber domates salatasi, ve rendelenmis havuc ve kirmizi lahana salatasi salatalarimizi olusturdu. Patates toplari da soguk mezeler kismimizin karbonhidrat ihtiyacinin karsilanmasina yardimci oldu.

Istanbul'dan getirdigim tulum peyniri ve cizik yesil zeytin evimizin bastaci olduklarindan sofrada yerlerini aldilar. (Evet, Ispanya zeytin ureten bir Akdeniz ulkesi ama zeytini tursu gibi yapip oyle yiyorlar, gozunu sevdigim ulkemin super zeytinlerini de ozluyor insan)



Sofranin incisi elcegizlerimle yaptigim midye dolmasi.... Simdi tarifi surdan aldim, aldim almasina da midye temizlemek zor is, yaptim biliyorum. Neyse efendim, markete bir gittim, bir de ne goreyim. Madrid'de yasamanin faydalarini... Temizlenmis, pismis koca koca midyeler satiliyor! Tabi bu midye dolma yapma isini, biber dolmasi yapmak kadar kolaylastirdi. Ayni zamanda biliyordum ki guney yarimkurenin yesil-sari ulkesinden olan konuklarim bir Istanbul gezisinde midye dolma ile tanismis, ve sevdalanmislardi. Bu da bana arti puan kazandirdi. Dedim belki gitmezler, kalirlar burda midye dolmalari gorunce. Ama burdaki is kontratlarinin bitmesi ve yeni isin, dogal olarak da ekmegin, baska bir yerde olmasi gercegini benim midye dolmalar bile degistiremedi!


Her ne kadar kuru da olsa zeytinyagli barbunyayi cok severim, yapmak icin de hic bir firsati kacirmam. Bu sebepten soframizin bir kosesi de kendisine ayrildi.


Ara sicak olmayan balik sofrasi mi olur dediginizi duyar gibiyim. Katiliyorum da :) Bizim ara sicak da karides guvec oldu. Dedim herkes kendi guvecine ekmek bandira bandira yesin, rahat etsin. Ama dedim bu sefer ekmegi de ben yapmayayim, market amca yapsin. Bu arada burdaki marketlerde, yani sokak arasindaki dia gibi yerlerde genelde firin var. Merkezden gelen ekmegi orda pisirip sicak sicak satiyorlar. Ondandir kosedeki firin yerine karsisindaki marketten ekmem almam. Yoksa kesinlikle markette daha az Ispanyolca konusma gereksinimi olmasiyla bir alakasi yok.


Simdi diyeceksiniz ki balik sofrasi ise nerde bunun baligi. Balik "tuzda koca balik olarak" ana yemek basligi altinda servis edildi, hatta tatli da irmik helvasi oldu. Ama ben misafirlerin onunde fotograf cekmeye utanan biri oldugumdan - ki bu blogdan da yakin arkadaslarimin baya gec haberi oldu, utangacim yani- onlarin fotografi yok. Artik onlarin varligina dair ya bana inanacaksiniz, ya da yemekteki bir Arjantinli'yi veya iki Brezilyali'yi yakalayip, onlara soracaksiniz.

Sevgiler,

13 yorum:

  1. Gercekten tebrikler!
    Harika bir sofra olmus. Bir de ben de ayni dertlerden muzdaribim.
    1. niye tam evet bu benim burada yoldasim olur dedigim insan gidiyor. (hatta biri haftaya cuma gidiyor:()
    2. Niye benim de elimin ayari yok :)
    bunlardan bagimsiz
    3. Midye dolma yemege gelebilir miyiz. bayilirim ve burada yok da :) Tamam tamam kendin yap dediginizi duyar gibiyim :)

    Elinize saglik tekrar gercekten harika bir sofra

    YanıtlaSil
  2. Ya ne yaptin sen Burcu! Midye dolma!!!!!! Ben de burada bir kere denemistim temizlemek filan cok zor. Demek Ispanya'ya tasinmali bu is icin :)) Bilseydim burada yapalim diye basinin etini yerdim. Ne diye tasindiysaniz? :(
    Baligi merak ettim bir ara tarfini yaz bakalim nasil yapiliyor bu tuzda balik. Atese de verdin mi? :))

    YanıtlaSil
  3. Gulcin, tesekkur ederim! Dertlerimiz ortak demek ki :(, midye dolma yemege beklerim :)

    Nevin, temizlemeyi yaptim ben de burda da orda da. Uzun is, bu midyeyi buldum ya, artik yaparim bol bol :) Size ispanyaya tasinmak icin bir neden daha :) Tuzda balik sana yapmamis miyim hic? Arizona'da da baya sIk yapardim. Bir numarasi yok, baligin pullu olacak, pullari temizlenmeyecek yani-ki tuzu icine cekmesin. Sonra kalin tuzla-safeway'de fln tursu tuzu diye satiliyor- yumurta akini karistirip baligin altini ustunu her yerini aciklik kalmayacak sekilde bu karisimla kapamak gerekiyor. Ben once tepsiye yayiyorum, baligin boyutundan biraz fazla, baligjn altini kapamak icin. Sonra firinda 35-40 dakikada pisiyor 400 derece de. Ates kismini burda yapamadim, kolonya lazim on a, ya da saf alkol :) burda kolonyam yok, ondan, ama Arizona'da alevli alevli servis ediyordum :) Puf noktalari, her yani kapanacak baligin, ve pullari temizlenmeyecek.

    YanıtlaSil
  4. Hayir yapmadin :) Neyse tez telasina verdim bi daha olmasin :))

    YanıtlaSil
  5. Gel Madrid'e telafi edelim...

    YanıtlaSil
  6. le creuset mi onlar? afiyet olsun, eline saglik, beni getireceksin madrid'e basina kalicam oralarda... cok aciktim, 45dk sonra diger derse giricem. bana da balik yap!

    asagidaki tatsiz haber insallah cok tatsiz degildir, benim R&R reject olmus! :S, belki de soylemistim unuttum simdi.

    neyse, burasi cok karli!

    YanıtlaSil
  7. Ayse, yok onlar degil. R&R'a uzuldum, madem reject gelecek, ne diye ugrastiyorlar adami. Benimkinden ses yok simdilik, bekliyorum. Diger haberi yazarim mektupta. Gel sen Madrid'e, ben yaparim balik, o kolay is :)

    YanıtlaSil
  8. Nefis nefis!
    Ben gelince de yapasın bunlardan (ne zaman geleceksem artık...)

    YanıtlaSil
  9. Tijen, yaparim! Gel Madrid'e, herkes Madrid'e gelsin istiyorum!!!!

    YanıtlaSil
  10. Ben biliyorum o tuzda baligini, ozledim hem de tadini haberin olsun :)

    YanıtlaSil
  11. e., ozlediysen gel de ye :)

    YanıtlaSil
  12. oo mukellef sofra olmus harika:) afiyet seker olsun. burada da buyuk midye yok miniklerden var bende midye salma yapiyorum bir cesit acik midye dolma diyebiliriz:)bir dahaki midye dolmas sefasina bana da yer ayir!

    YanıtlaSil
  13. Beste, yer hazir. Ben herkes gelsin istiyorum, kimse gelmedi daha Madrid'e...
    Midye salma da iyi fikirmis, ben minik midyeleri makarna sosu ya da risotto'da cok seviyorum bir de! Yasasin deniz urunleri :)

    YanıtlaSil