26 Ağu 2011

Basliyoruz: Alicante

Alicante, Spain

Gecen gun Ispanya'da ilk senemizin doldugundan bahsetmistim. Hemen hemen ayni gunler Turkiye'den ayrilali da 9 sene olmus oldu, zaman cabuk geciyor gercekten! Tabi bir de zaman kavrami goreceli, kimine cok uzun, kimine cok kisa geliyor. Diyecegim, ilk yilimiz doldugu gun biz aslinda Alicante'deydik. O yuzden belki yazarim dedigim gezi yazilarina ordan baslamaya karar verdim.

Su anda bi yandan karpuz yedigim, bir yandan da blog yazdigim masanin etrafinda oturuken basladi hersey. Bir yere gitsek denize ama nereye konuli bir sohbet sirasinda, gelen birkac fikirden biri Alicante ve Valencia gezisi idi. Alicante'nin plajlarinin guzelligini duymustuk, Valencia'da yakinliktan girdi listeye.

Alicante Madrid'e yaklasik 4,5 saat uzaklikta, "Costa Blanca" uzerinde bir sehir, ya da bu beyaz sahil Alicante il siniri icinde. Biz sehir merkezinde, fiyat-temizlik orani aklimiza yatan bir otelde kaldik. Alicante plajlari tatil-gezi site ve kitaplarinda Ispanya'nin en iyilerinden biri olarak belirtildiginden beklentimiz yuksekti. Ilk gun, ogleden sonra orda oldugumuz icin sehirin icindeki plaja gidelim dedik. Tabi hayatinin buyuk kismini Istanbul'da denizden 700 metre uzakta bir evde gecirmis, ve sehirde denize girilmez kavrami ile buyumus olan ben sehir icindeki plaj kavramina hala alisabilmis degilim. Ha tabi, simdi bahsettigim yer de Caddebostan plaji oldu o ayri :) Neyse, kolibasili ve benzer teklikelerden uzak plaja bir gittik, ve buyuk bir hayal kirikligi. Yani kumsal falan guzel de, Ispanya'nin en guzel plajlarindan biri gibi gozukmedi gozumuze. Diger dikkat ceken bir konu ise cok kalabalik olan bu plajda, Ispanyollar'in olmamasiydi. Her tarafta bir baska dil konusuluyordu. Ertesi gun otelden 10 km uzaktaki asil gidin denilen sehrin icindeki bir baska plaji denemeye o noktada karar verdik, ama o konuya gelmeden once....

Aksam yemegi icin sevimli ve kucuk sehir merkezinde bir yerler ararken, tesadufen kebab yazan bir restoranin onune geldik. Madrid'de, hatta gordugum sehirlerin hemen hemen hepsinde adim basi "doner kebab" ya da "kebab turco" isimli, doner demeye bin sahit gereken yiyecekler satan cafeler dolu oldugundan, bu kebabi da pek kaile almadim. Ama mr. l. "aaa, icerde Turk bayragi var" diyince bakmama sebep olan restoranla tanismis olduk. Nitekim, iceri bakinca bir Turk restorani ile karsilasmis oldugumuz asikardi. Neyse efendim, iceri girdik, iki iskender, iki de icli kofte soyledik, ve diyebilirim ki Turkiye disinda yedigim en guzel iskenderdi. Hic tartismasiz! Hatta son gece tekrar gittik :) Beklenmeyen surpriz hos oldu :)

Plajlara geri donersek, Playa de San Juan beni benden aldi, iki gun hic ayrilmak istemezcesine plajda yattim, denizden cikmak istemedim, ve Alicante'nin guzel plajlari hakkinda bir kuskum kalmadi!

Genel olarak Alicante kucuk bir sehir, ama deniz tatili icin benim favorim olmus durumda. Daha gezilecek cok kiyi var Ispanya'da, ama geri gelecegiz playa de San Juan :)

Yeme icme kismina gelirsek, Alicante, comunidad de Valencia'da olunca, kacinilmaz olarak paella, arroz negro yendi horcheta icildi, ve Catalunia'ya yakinligindan gelen tosta de tomates rellenos yendi :) Hepsi birbirinden guzeldi, ama yemekleri sonraya birakalim, olur mu?

1. madride 4,5 saatse bize hmmm. Yok ben kesinlikle bir akdeniz ulkesine gecmeliyim artik gun be gun buna inaniyorum :)
    biz de ayni seyi konusuyoruz hep sehirden denize girebilmek. ne sanslilar. biz de ayni denize sahibiz ama Izmirden bile denize giremiyoruz ne yazik ki.

bu seriyi merakla bekliyorum b. cok guzel bir gezi olmus. daha da guzelleri olsun dilerim.
    gezelim yiyelim yuzelim :)

2. Gulcin, Akdeniz ulkeleri cok guzel bence de, ama hepsinde de dil ogrenmek gerekiyor, ben de o isten biktim :) Ama Alicante sakin deniz tatili icin super, tavsiye ederim :) Alicante yolculugu rafadan kafadan'in hosuna gider bence :)