15 Kas 2010

Sonbahar

Senelerdir sikayet eder dururum sonbahar diye bir mevsim yok buralarda diye. Artik sonbahari olan bir sehirde yasiyorum. Bunun degerini bilmek lazim. Gerci simdi de soguktan sikayetciyim ya, o ayri.

Bu sabah sehrin ortasindaki evimden ciktim, pek sonbahar izi yoktu. Hava karanlik, ve soguktu. Sabahin 6'sinda bile gunluk guneslik Arizona'dan sonra, sabah karanligi da degisik gelirmis insana. Kitabim esliginde uzun bir metro+tren yolculugu yaptim. Tren yerin altindan cikarken hava hafiften aydinlanmaya baslamisti, ama ben kitabimla basbasa kalmayi sectim, yeni aydinlanan gunu seyretmek yerine. Kampuse geldigimde, yuzume bir tebessum oturdu. Yerler yaprak doluydu! Evet, bildiginiz sari, sonbahar yapraklari bahsettigim. Uzun suredir var tabi, ama ben bugun "farkina" vardim. Bu ulkenin insanlari icin cok erken bir saat oldugundan, kampusde 3-5 kisi vardi, kafeterya bile kapaliydi. Bir amca, elinde torba kestane topluyordu yerlerden.

Bir manzara dusunun, icinde sonbahar, yerlerde kestane ve sararmis yapraklar olsun. Benim icin bu manzaranin adi ODTU. Ya da cagristirdigi seyin diyelim. Bugun kampusu ODTU'ye benzetmem de ondan. Yoksa nerde ODTU yerleskesi, nerde bu kampus...

Her sey bir yana da, sonbahari olan bu sehirde, sonbahari guzel kilan sey ne biliyor musunuz? Evde yapilan ya da sokakta satilan kestane!

Bu posta bir sonbahar resmi yakisirdi ya, hadi neyse.

3 yorum:

  1. ben sana bir sonbahar kestanesi fotosu yollayayim en iyisi:)

    YanıtlaSil
  2. Eh insanoğlu/kızı böyle bir şey. Saçı sarıdır siyah ister, gözü yeşildir mavi ister. Mutlu etmesi en zor varlık!

    YanıtlaSil
  3. Beste, sonunda kavustum sonbahar kestanelerine :) Ama senin yaprak fotolarin birbirinden guzel!

    Tijen, cok haklisin!

    YanıtlaSil