8 Kas 2010

Bir gunde iki post

Normalde olmaz ama yeni makale uzerinde calismaya baslamamak icin diyelim. Kisa kisa...

1. Gecenlerde sabit pazarda iki yasli teyze vardi sirada bekleyen. Gorunuz olarak cok sevimliydiler. Birisi kroket aliyordu (bacalao baliginin kroketi, baligin Turkce'si icin morina diyor sozluk, Ingilizce'si codfish, Ispanya ve Portekiz'de cok meshur hem tazesi, hem kurusu). Digeri hemen dedi, "aa, ben kendi kroketimi kendim yaparim hep" diye, digeri de hemen "ben de normalde oyle yaparim ama bugunluk hazir aliyorum" dedi. Nedense iki alakasiz teyzenin boyle konusmasi guldurdu beni. Dedim kadinlar boyle, her durumda ben daha iyi yemek yaparim yarisi olabiliyor :)

2. Su siralar "kitchen confidential" adli bir kitap okuyorum, cok da seviyorum kendisini :) Simdi gordum gelistirimis basimi da varmis, bendeki bildigin eski kitap :) Neyse, Anthony Bourdain- ki ben kendisini cok severim, ozellikle no reservations'in Istanbul bolumunden sonra- cok guzel anlatmis. Tavsiye ederim kesinlikle. Ama Anthony amca pek sevimli degildir, onu bastan soyleyeyim :) Ama ben severim kendisini. Zaten o derecede bir sef olmak icin biraz da anti-sevimli olmak gerekiyor bence.

3. Gecen hafta ilk intercambio olayimi gerceklestirdim. Intercambio dil degisimi gibi bir sey. Yani Ingilizce konusmasini gelistirmek isteyen birisi ile bulusuyorsunuz, biraz Ingilizce biraz Ispanyolca konusarak dil gelistiriyorsunuz kisacasi. Ispanya'da Ingilizce kanayan yara oldugundan talep cok. Neyse, uzun emailler sonrasi, bilmedigim bir metro cikisinda bulustuk intercambio arkadasim ile. Tabi ilk basta biraz geriliyor insan, tanimadigi birisi ile konusmaya falan, ama beni taniyanlar bilir, konusmayi severim. Geyik potansiyelim de yuksektir. Neyse, bu arkadasla da bir kafede oturup 2 saat gecirdik. Iyi oldu. Benim de kendime guvenim geldi Ispanyolca konusunda. Nedense kendime cok ama cok kiziyorum bir haftada sular seller gibi Ispanyolca konusamadigim icin. Simdilerde genelde soylenenleri anliyorum. Konusmak daha zor oluyor ama 2 aydir Ispanyolca ogrendigimi dusunursek gayet basarli gidiyor isler aslinda. Ama ne bileyim, serde akademiklik olunca bildigini asagilama duygusu da kacinilmaz oluyor :)

4. Bu yaptigi seyleri asagilama kompleksi kitaplik konu. Ama etrafimda kimse aman ne guzel makale yazdim demediginden, ki buna alaninda oldukca unlu hocam da dahil, akademik arkadaslarimin hepsinde boyle bir kompleks olduguna inaniyorum. Hatta bir cogunda oldugunu biliyorum. Bizi yaptigimiz hic bir seyi begenmeyerek, hep eksik seyler bularak komplekse sokanlar sagolsun diyelim. Gerci hocamin hakkini yemeyeyim, arada pohpohladigi cok olmustur. Nasil bir sadakat goruyorsunuz yani, hocama kimsenin laf etmesine izin vermem, kendimin bile :)

5. Guzel konulara donelim. Ya ben gezmek isityorum Ispanya'yi Avrupa'yi falan. Hic vakit yok. Bir dahaki donem de bu donem yatarak para kazanmamim (= arastirma) geri donusu olarak 4 ders verecegim, degil gezmeye arastirmaya bile fazla zaman kalmayacak gibi gorunuyor. Hadi hayirlisi. Bu arada iyi ki guzel konulara donmusum yani :)

6. Yeter artik bu kadar geyik, hadi ben doneyim isimin basina!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder