10 Oca 2014

TGIF 5

Sevgili okuyucu, bu tgif olmasa benim yazacagim yok valla.Calis kopek modunda oldugumuzdan kac gundur nefes almadan calisiyoruz bakalim, ama bugun yeter dedi bunyem. Ben de cekmecemdeki bonibonlari yedim guzelce.

Hatirliyor musunuz ciki ciki bonibon reklamini, her kutudan harf cikardi, hala cikiyor sanirim, onlardan fal tutardik, a X cikti, adi X ile baslayan biri var falan diye, cocukluk iste. Annem nefret ederdi bonibondan, boyali sey o, yemeyin derdi, gizli gizli alirdim ben - bayan epsilon, okuma ogrenip de burda geziyorsan, sen okuma bunlari cocugum, anne yeme dedi mi vardir bir bildigi, yemez oyle gizli gizli, tamam mi?

Annem bir de cips yememize kizardi - Epsilonum birtanem, okuma dedim, okuma :) - o zaman milyon cesit cips yok tabi, tombi vardi yesil paket fistik aromali, kirmizi paket findik. Bayilirdim! Simdi yesil paket hala var, fistikli, ama adi baska tabi. Her Turkiye'ye gittigimde paket paket alip yiyorum. Mr. l, benim cips aldirtmam da yedirtmem de donemimde hayatima girdiginden anlam veremiyor bu askima, ama sen anladin di mi? Cocuklugum o benim. Cocuklugum diyince, bak ne geldi aklima! Leblebi tozu! Okul cikisinda guzel guzel alip yenilen cinsten :) Icinde ne varsa artik! Annem bunu da yedirtmezdi, gizli yenenlerden. Okul cikisina gelen sekerci amcadan alirdim servise binmeden. Annem derdi, alma, ben sana yapacagim, yapardi da leblebileri havanda dovup, seker katarak. Tadi hic benzemezdi okul onundekine, sasirmiyoruz tabi!

Bir de bizim servisci amca cum.aya giderdi, bizi serviste birakip. Bak sen, oyle park ederdi arabayi caminin oraya, cum.aya giderdi, bizim basimizda kimse yok, oyle bos bos oturuyoruz. Goztepe'de Tutuncu Mehmet Efendi'de. Hepimiz ilk okul cocugu, cikip gitsek gideriz. Hic birimiz de soylememisiz demek ki ailelerimize, ya da simdiki gibi onem vermemis aileler, bilemem. Kazara buyumusuz zaten bakarsan.

Bir kere ben anneme cicek alicam diye tutturmustum, evlilik yildonumleriydi. Servisci amcayi cicekci onunde durdurmustum, alip gelmistim bak, birinci siniftaydim sanirim. Minibus caddesindeki Sa.buncakis di cicekci de. Adam durmam, herkesi evine birakmam lazim diyordu, ben de bana ne almam lazim diyordum, servisteki herkes katilmisti bana da almistim cicegimi. Adama bak, bizi bekletiyo cuma da ben cicek alamiyorum, neyse, almistim.

Bir kere de hatirliyorum cumaydi herhalde, ayni apartmandan bir cocukla cok oldu bu biz eve yuruyecegiz diye inmistik. Tabi eve giden bildigimiz tek yol servis yolu, yani milletin evinden gece gece gidilen yol. Neyse, servis gelmis apartmana, baska cocuk da vardi, onlar inmis biz iki bucur yok, anneler telasta.Sofor demis yok sizinkiler. Sorumsuzluga bak sen simdi :) Annemler dokulmus yola bizi aramaya, benim kardes de bebek. 1-2 yasinda. Neyse, biz tin tin gelmistik eve.

Bir bonibondan nerelere geldik bakarmisiniz. Bayan epsilon, sen okumadin bunlari di mi? Bak hala okuyorsan, yok canim, gercek degil bunlar, saka, inanmazsan ananene sor. Ben annemin sozunden hic cikmadim kucukken, tamam mi birtanem? Optum!





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder