14 Eyl 2011

Fideua

Valencia yemekleri yazisinda bahsetmistim kendisini cok sevdigimden. Valencia pazarinda gezerken de bir paellera almak kacinilmazdi, evimizde Arjantin'den bir misafirin oldugu su gunlerde bu paellerayi kullanmak da kacilnilmaz oldu.

DSC_0070

Oncelikle eski mahallemizin sabit pazarina gidilip gerekenler alindi. Ne mi onlar? (4 kisilik)

  • 4 cigala (cigala'nin Turkce veya Ingilizce'si nedir bilemiyorum -kucuk yengec diyebilirim belki-, ama yukarda karidesin yaninda goruyorsunuz) - bu yarim kilo falan oluyor
  • 12 karides
  • buyukce bir kalamar - 250 gr civari
  • bir dilim fener baligi - biftek gibi, 250 gr civari  
  • bolca beyaz midye 
  • 1 litre balik suyu, aslinda bunu evde yaparim normalde, ama dun evi kokutmak istemedim :)
  • 1 paket fideua sehriyesi - 500 gr, kalin tel sehriye gibi dusunulebilir, bunun yerine pirinc kullanilarak da paella yapilabilir. 
  • 1 sogan
  • 1 tomates
  • 1 dis sarimsak
  • bir tutam safran
  • kirmizi toz tatli biber
  • tuz
  • zeytinyagi
Oncelikle bir tencerede balik suyunu afif ateste isitiyoruz. O kendi capinda isinirken paelleramiza zeytinyagi koyup biraz isitiyoruz, sonra cigala ve karideslerimizi pisiriyoruz, ve bir tabaga koyuyoruz.

Sonra kucuk kucuk dogradigimiz kalamar giriyor paelleraya, onu takiben kup seklinde dogranmis fener baligi. Bu iki arkadas kaynasirken, sarimsak ve sogani yemeklik dogruyoruz ve paelleraya ekliyoruz

Domatesimiz de robotta unufak ediyoruz ve paelleraya ekliyoruz, ardindan toz biber, safran ve tuz da bu karisima katiliyor.

Bu noktada beyaz midyelerimiz (ing. clam, isp. berberecho) de paellerada yerlerini aliyorlar. Ardindan makarnamiz, ve kaynamakta olan balik suyumuz da ekleniyor, ve pismesini bekliyoruz. Fideua soyle gozukuyor bu noktada:

DSC_0071

Fideuamizi hic basibos birakmiyoruz, guzelce karistiriyoruz asagidan yukari dogru, zira dibi tutarsa pek hos olmayabilir.

Suyunu cektikten sonra altini kapatip biraz bekliyoruz. Uzerine cigala ve karideslerimizi, bir de dorde bolunmus bir limonu koyup servis ediyoruz.

Vola! Afiyet olsun! Tabi son fotolar basimda bekleyen 3 kisinin sabirsizligi sonucu aceleye geldi...

DSC_0076

Simdi, butun tarif paellera uzerine kurulu. Sonucta pisirilen kap onemli bir ayrinti. Ama tabi her sey degil. Eger derseniz ki ben de fideua yapmak istiyorum, ama paellera falan bulamam. O zaman gereken oldukca yayvan, ama derin olamayan bir tencere. Bir de alti cok kalin olmayacak. Kalinligi metal tepsiler gibi diyebilirim. Benim paellera 4 kisilik olan, ama alirken ogrendigim kadari ile 4 kisi icin 6 kisilik olanda yapilsa daha guzel olurmus. Sonucta derinlikten ziyade alan onemli dedi satan kisi.

DSC_0074

10 yorum:

  1. offf benim bu deniz urunleriyle ilgili ogrenmem gereken cok sey var cok. zaten menulerin de cogunu anlamiyorum bu yuzden.
    Cok calismam lazim b, cok :)
    elinize saglik!

    YanıtlaSil
  2. Gulcin, Madrid, genel olarak Ispanya bu deniz urunleri icin cennet :) hayatimda gormedigim deniz urunleri ile dolu her yer! Tam bana gore :)

    YanıtlaSil
  3. Astin sen astin :) Simdi bana paella tenceresi aldirtacaksin :) Tatma sansimiz olmasa da ellerine saglik!

    YanıtlaSil
  4. yok yok en kısa zamanda yanına gelmem lazım:)ellerine sağlık, çok lezzetli görünüyor. Bir ara şu güzel pizzalarının da birkaç fotoğrafını sunarsan, ben çok sevinirim..

    YanıtlaSil
  5. Nevin, yaparsin paella tenceresi olmadan da :)

    sebo,
    "karyolanın yayları
    ben sayarım ayları
    sebnem gelecek diye
    hazırladım çayları"

    bekliyorum :) pizza yapinca koyarim fotolari, soz.

    YanıtlaSil
  6. Görünen o ki iyice alışılmış Madrid'e. Ne güzel, ne mutlu sana! (Hoş alışılmayacak gibi bir yer de değil ya...)

    YanıtlaSil
  7. e bunu boyle ballandira ballandira anlattin, gelince yaparsin artik. :P

    YanıtlaSil
  8. Tijen, evet, alisildi :)

    Ayse, sen gel, ben yaparim, o sorun degil :)

    YanıtlaSil
  9. langusteen mamma mia deniz urunlerine bayiliyorum, harika gozukuyor yanina beyaz soguk bir sarap oh gel keyfim key, afiyet olsun

    YanıtlaSil
  10. Beste, deniz urunleri ile ask yasiyorum ben de :) Yaninda da buz gibi beyaz sarap!

    YanıtlaSil