26 Tem 2009

Yemek kitaplarim

Yemekli posttan sonra bir de yemek kitaplarimdan bahsetme geregini hissettim nedense. Bende renkli kalem ve de kitap alma hastaligi var. Bir de dergi abonesi olma hastaligi :)

Aslinda kitap hastaligi ders kitaplarini da icerdiginden ayakkabi alma hastaligindan daha pahali bir merak (Burda belirtelim, benim bir ayakkabiya verecegim maksimum para ross, tjmaxx veya dsw fiyatlariyla orantilidir).

Neyse, sadece yemek kitaplarina konsantre olalim. Amerika'daki kitapcilarin en sevdigim kismi indirimde cok fazla yemek kitabi olmasi. Ben de dayanamiyorum, ne diyeyim :) Yani yuzlerce kitabim yok ama var baya :)



Bunlardan tarifleri bire bir yapmaktansa daha cok kitabi okuyup esinleniyorum diyelim. Pek kurabiye-kek gibi tarife daha dikkatli uyulmasi gereken seyler pisirmedigimden boyle idare ediyorum diyelim.



Kitaplarim olmasini seviyorum galiba, olay o :) Dergilere gelince, ilk aboneligim cook's illustrated 'a oldu. Tanismamiz Alman bir prof sayesinde. Burda diyoruz ki doktora insani ahci da yapar prof da, hem de ayni anda :))) Neyse, kendisi benim favorim. Ozellikle deneylerini seviyorum, bir istatistikci olarak experimental designlarini degerlendirmek hosuma gidiyor :) Gerisi de corap sokugu gibi geliyor zaten. Seviyorum ne yapayim :)

Neyse, yemek kitaplarini olduklari yerde birakip R kodumla butunlesmeye donmenin vakti geldi. Akdeniz kiyisinda kucuk bir restoran acsam, gunduz research, aksam yemek yapsam olur mu acaba???

2 yorum:

  1. :) Benim de istegim bu hem arastirma yapayim bir yandan da cafem olsun ufak capli :)) Neyse yemek kitaplari konusunda benim de epey bir kitabim var. Tasinirken basa belalar soyleyeyim :)) Cook's illustrated'a ben de bir ara aboneydim yine abone olacagim. Bu arada seninle biz goodwill yapalim ikidir orada harika yemek kitaplari buldum. Bilmiyorum eski kitaplari sever misin ama cok yeni kitaplar da oluyor orada. En son 80li yillardan bir yemek kitabi buldum. Anlatimi filan super. Neyse gosteririm bir ara.

    YanıtlaSil
  2. Gidelim bence de. Hi aklima gelmemisti goodwill :)

    YanıtlaSil