7 Haz 2007

Geldigimden Beri...

Neler yaptim neler...Asistanligini yaptigim hocamin islerini yaptim mesela iki hafta boyunca. Sagolsun dedi seni Turkiye'de bos birakmak olmaz. Sonra dedim ki oh ne guzel bitti, ev tasidik :( O isler bitti bugun bu seferde sevgili advisorum mail atmis hani nerde ilerlemelerini gonder diye. Neyse, onun isleri de yapilacak bir ara insallah, vakit olursa bir gun. SIkIci isler bunlar...

Onun disinda geldigimin ilk gunu attim kendimi Besiktas vapuruna -ki Istanbul'a dair en ozledigim seydir vapurun yan tarafinda oturmak yaz, kis, yagmur, camur demeden. Vapur denince, bir de havada simit kapan martilarini severim Istanbul'un. Besiktas'a gitmemin asil amaci: Ortakoy. Guzel Ortakoy, lise yillarimi hatirlatan Ortakoy...Yok lisem yakin degildi Ortakoy'e, Anadolu yakasindaydi, Ortakoy "Karsi" yani :) Okuldan cikista Kadikoy'den giderdim eve. Sahilden yururken de aklimiza eserse atlardik bir vapura, ver elini "karsi". Ortakoy kalabaliktan uzak, deniz tum guzelligiyle sanki bizi bekliyor...Alirdik bufeden biralarimizi yudumlardik Ortakoy'un banklarinda...Az dalga yemedim caminin duvarinda oturuken gencligimde. Sonra tabi ODTU icin gittim Ankara'nin bozkirlarina, dalga seslerine ve martilara hasret kaldim, hala da hasretim ya zaten...

Baska neler yaptim, tabiki Istiklal'e gittim. Benim icin Istiklal'e gitmenin en guzel sekli soyledir: Atlarsin Karakoy vapuruna, gunesin konumuna gore bir yan secer oturursun, sonra cek bogaz havasini icine...Gelince Karakoy'e yuruyeceksin Tunel'e dogru, Galata Kulesi'nin onunden gecerek. O dar ama buram buram Istanbul, buram buram tarih kokan sokaklardan. Eskiden karsilikli binalar arasina ip gerip camasir asilirdi hep, goremiyorum onu iki senedir. Renk katardi o guzel sokaklara. Bir de hazzetmem hic Istiklal'e Taksim denmesinden. Benim icin Tunel'de baslar Istiklal cunku, ayrica o Istiklal'dir ve baska isme ihtiyaci yoktur kesinlikle :) Bu arada yandaki resim tabiki de gecen seneden. Istiklal Galatasaray bayraklariyla daha guzeldir cunku.

"Bir Istiklal yapinca" olmazsa olmaz da Nevizade tabi. Rakinin en tatli oldugu yerdir benim icin Nevizade, yaninda da kavun-peynir ve de meze...Gel keyfim gel! Baska yerde alamiyorum o tadi. Nevizade yasiyor cunku. Nevizade renkli, Nevizade genc ve deli dolu kardesi Istiklal'in. Guzelim Nevizade...Tabi Nevizade'deki sevimli masadan kalkinca midye dolma yemek lazim bir kosede. Gece oyle bitmeli. Gerci Istiklal'in midye dolmalarinda midye oldugundan hep suphe duymusumdur ama gecenin bir yarisinda, kafa hafif bulanikken, bir de limonu sIkInca diyorum ki icinde gercekten midye olsa ne yazar olmasa kac yazar!

Daha var anlatacaklarim aslinda, arkadaslarim geldiler Istanbul'a onlar, Kadikoy var, Moda var ama onlarda baska zamana kalsin. Aklim baska dusuncelere daldi simdi. Istanbul'a daldim. Yas ilerledikce daha cok hissediyorum bunu, ben yasayan sehirleri seviyorum. Uyumayanlari... 7/24 bana olarak sunanlari. Sanmayinki her gece geziyorum, ben sadece istedigimde alternatif olmasini seviyorum. Bilemiyorum, belki nerde buyudugunun cok etkisi vardir. Ben kesmekes, carpik yapili ama her dakika trafigi olan Istanbul'da dogdum, Istanbul'da buyudum, Istanbul oldum. Herkes ozune doner diyorlar ya, benim ozum burasi...Kimisi sakin bir deniz kiyisi ozler, kimisi bahcede yetisen taze domatesin tadini veya bagda dolasmayi. Ben bunalirim fazla sakin yasamdan, bahcede yetisen domatesim hic olmadi ki tadini ozleyeyim. Ben Istanbul'u bildim. Cok yer gordum, degisik yerlerde yasadim Turkiye'de de yurt disinda da... Ama kisiligimi Istanbul'da buldum. Istanbul'un lodosunda savruldum. Gelecekte ne olur bilemiyorum, nerde kalirim, ama Turkiye'ye donmesem bile biliyorum ki benim koklerim Istanbul'da. Ailemin burda olmasiyla alakasi yok, koklerim burda cunku kalbim burda atmaya basladi -hem gercek, hem mecazi anlamda :) . Baska sehirler sevsemde, baska yerlerde cok mutlu olsam da ben Istanbul'a asigim. Kavusmak diyemiyorum Istanbul'a gelislerim icin. Biz hic ayrilmadik ki...

1 yorum:

  1. cok guzel bir yazi..benim de hissettiklerimi oyle guzel ifade etmissin ki..

    YanıtlaSil