5 May 2014

Etek boyu

Burda okudum bu sabah. Boyle de bir olgu vardi, degil mi? Ben kivirmazdim etek beli, hatta hazirliktayken (yas 11) okulda siyah ayakkabi giyilecek derdi mudur yardimcisi, ben de toren sirasinda siyah ayakkabi giyerdim, sinifa girince yeni kahverengi bir ayakkabi almistik, onunla degistirirdim. Bazen de cantamda tasir, ama degistirmezdim yakalanacagim korkusuyla.  Kurallara uymamaktan cok korkardim. Muhtemelen ondan kivirmamisimdir etegimi. Ama bu benim tercihimdi.

Yani diyecegim, kivirmak istiyorsa bir kiz, ki bak simdi benim de bir kizim var, kivirabilmeli. Daha dogrusu, etek boyunu secebilmeli bir kiz. Ne giyecegini, ne giymeyecegini, herseyi. Inanabiliyor musunuz, kendi giyecegini secebilmeli insan diye bir cumle kurmam gerekiyor!

Etek boyundan tahrik olanlar da kendisi yanmali nerde yanacaksa!

Bir sey diyecegim, Madrid de ben Real Madrid stadyumunun cok yakininda oturuyordum, yuruyerek 15-20 dakika. Stadyumun cevresinde her zaman genc kizlar minicik sortlariyla mac oncesinde, rakip takimin unuformasiyla gezebiliyorlardi, ve kimse donup bakmiyordu benden baska, ben ise kiskanclikla bakiyordum desem...

Ben lisede otobusle giderdim okula, Istanbul'da. Sorun bana arkaniza bir sutu bozuk sapik adam gelmesin diye neler yapilir anlatirim, ogrenmek zorunda kaldim cunku. Bu begenmedigim ucuncu dunya ulkesinde, metrolar istanbul otobuslerinden daha da kalabalik, ama hic olay yok, duymadim. ustelik burda kizlar eteklerini daha da cok kiviriyor.

Demek ki neymis, kizlarin etek boyu degilmis olay, di mi? Biz bunu hep biliyorduk ya!

Sonra biri cikiyor, cocuklariniza ciglik atmayi ogretin diyor. Ben bunu okuyup ciglik atmaya calisiyorum ama sesim cikmiyor, icim tikaniyor, gogsumde bir yangin basliyor.

Sonra o cocuklarin anneleri dusuyor aklima, gerisini ne siz sorun ne de ben soyleyeyim.

Ah....


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder