27 Ara 2012

ODTU...



Kac gundur ugrasiyorum bir turlu adam gibi oturup yazamadim.

Cok okulum oldu benim, lisedeyken de tayinler dolayisiyla falan, bir de iki master doktora falan derken, cidden cok okulum oldu. Ama benim okulum dedim mi aklima dusen ODTU...


Kac gundur gorunce canim sIkIliyo, icim aciyo diye konusmuyorum ama...

Kardesim fb da yazmis ODTU'yu kinayan sozde akademisyenlerin haberinin altina, "neden ODTU diyenlere cevabim budur" diye...

Guzel okulum benim...

Lisedeyken tek hedefim ODTU'ydu, baska tercih yapmadim hic. Dersanedeki ogretmenlerim kizdi, su bolume girecegine baska okulu yaz diye. Dedim ben "okulda kalacagim, is sorun olmaz". Tabi yas 17-18, bilememisim doktoradan sonra da isin buyuk sorun olabilecegini, neyse. Cok istedim, kavustum cok sukur ODTU'ye, hatta o kadar cok istedim ki kardesimi de etkiledim.

1998'de adim attim ilk kampuse. ODTU kampusunde hayat baskadir, Ankara'nin bozkirinda yemyesil kampusu ile belli eder baskaligini, ama onun cok cok otesindedir. Yurtlarin koridori gecenin bir yarisinda gunduz gibidir, insanlar calisiyorudur cunku. CSlerde (calisma salonu) bos masa kapma-bulma cok zordur. Gecenin birinde csler dolu tv odalari bostur. Acikinca makarna yapilir mutfakta, bozuk paralar toplanip makinelerden yiyecek alinir hic bir sey kalmadiysa. Gece calisirken cok acikir insan.

ODTU baskadir, herkes gonlunce yasar, din, irk, cinsel tercihlerinden bagimsiz olarak. Bana sorsaniz idealindeki ulke nasildir diye, ODTU yerleskesi derim.

Ben ODTU yurtlarinda buyudum, annemin sicak evinden ayrilip, ben ODTU'de daha cok ben oldum. ODTU bir universite degil sadece, ODTU hersey, ODTU guzellik demek.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder