18 May 2012

Logroño


Uzun zaman oldu yazmayali, degil mi? O zaman yine bir gezi ile donmek lazim. Gezinin uzerinden 3 hafta falan gecti sanirim, ama yine taze.

Bir cuma aksami, saat 20:30 siralarinda, haftanin son dersini anlatmam bitince dustuk yollara, ben, mr. l ve arkadasim n.,  n.'in Logrono'da yasiyan sevgilisini ziyarete.

3-4 saat suren yolculuk sirasinda mola verdigimiz minik kasabada "dunyanin en guzel ekmek arasi sirkede hamsisi" ile karsilastik, adi boyleydi :) Yedik, guzeldi.

Gecenin bir yarisinda vardigimiz Logroño'da ben sabah pek de erken olmayan bir saate uyandim, ve n. ile j.'nin bizim icin duzenledigi gezi planlari basladi....

Once on bilgi, Logroño, La Rioja bolgesinde (Ispanyol kirmizi sarabinin kaynagi). Kuzey Ispanya yemekleri cok cok guzel, gastro turlar duzenlenip duruyor gunluk olarak. Bence her Ispanya turuna Kuzey Ispanya'da eklenmeli, bol bol pincho/tapa yenmeli :)))

Hal boyle olunca gezinin ilk duragi da antik bir sarap mahseni /fabrikasi oldu. Bu guzel tur sirasinda oldukca bilgilendik, eglendik... Imperial ve gran reserve yani iyinin iyisi diye nitelendirebilecegimiz saraplar bu yerde yapiliyormus. Asagida olmayi bekleyen saraplari goruyorsunuz, bu bina Eiffel kulesinin mimari tarafindan tasarlanmis...

DSC_0024


Yillanmis saraplari gormeden gecmedik tabi.... Evet, asagida gordukleriniz ust uste dizilmis saraplar...


DSC_0050

Logroño;yu sevdim ben cok, kucuk, ama cok sevimli bir sehir, yemekler gercekten birnirinden guzel... Ispanya'da bekarliga veda partilerini icin cok onemli iki sehirden biri, bu iki sehir (digeri Granada) haftasonlari bekarliga veda partisi icin gelen turistlerle doluyor , cogunluk Ingiliz olmakla baraber baska ulkelerden gelen turistleri gormek mumkun, bu kisileri grup halinde gezmeleri, bekarliga veda even gencimizin giydigi -genellikle pek usturuplu olmayan- bir kostum ve ogle saatlerindeki normalin cok cok ustundeki alkol orani gibi ozellikler ile diger turistlerden ayirt edebiliyoruz :) Sonuc: Egleniyorlar :)))

DSC_0178

Logroño'nun da cok meshur bir barlar/tapa sokagi var. Cuamrtesi pazar aktivitesi arkadaslar ile bulusup her bara gidip bir bira/sarap + bir tapa seklinde gezmek, tabi biz de Logroño'daki ikinci ve son gunumuzu bu aktiviteye ayirdik, yukarda da benim kalbimi calan patates kopuklu ahtapot izgara.... Olsa da yesek yine!!!

DSC_0153

Ve tabi her Ispanyol sehri gibi, Logroño'nun da bir katedrali var :)))



3 yorum:

  1. hamile iken oraya gidilir mi? Sarabin tadina bakamadiktan sonra :)) Yalniz su ahtapot pek havali gorunuyor,

    YanıtlaSil
  2. tatli zannettim be o ahtapotu. donup donup baktim, baska bir yemek resmi daha var da ben mi kacirdim diye.... ben gelince de gidelim mi?

    saraplara cok guldum. kac seneliktir acaba?

    YanıtlaSil
  3. Ayse, gidelim tabi! Saraplardan en yenisi 40 senelikti :)

    YanıtlaSil