26 May 2011

Ev sorunsali, revisited

Donem de bitti ama nedense yazilarim hala seyrek seyrek. Donem bitti ama not icin aglayan ogrenci donemi basladi, sanirim bu biraz sinir bozuyor...

Ev konusuna donersek, benden merakla haber bekleyen milyonlari daha fazla merakta birakmamak icin soyleyeyim, gonlumuze gore bir ev bulduk sonunda, hatta tasinma basladi bile. Biraz yavas gidiyor ama bakalim, bekliyoruz.

Bu kiralik ev ve emlakci olaylari degisik geldi bana biraz. Ben kucukken pek dikkat etmemisim bu olaya, ODTU'deyken de hep yurtta kaldigimdan Turkiye'de boyle bir deneyimim yoktu. Amerikanya'da da bu siler cok farkli, cok cok daha kolay. Amerikanya'da islerin ne kadar kolay oldugunu anlamak icin Ispanya'ya tasinmam gerekiyormus resmen. Gerci bu iki ulkede "verimlilik" tanimi oldukca farkli oldugundan ben iki asiri ucu kiyasliyorum biraz.

Neyse efendim, uzun lafin kisasi bir suru teklif sunup, geri gelen tekliflere cevap verip fiyat konusunda anlastik. Ki ben pazarlik denen seyden nefret ederim, otesi yok, neyse ki evin Arjantinli kismi pazarlik yapabilme kabiliyetine sahip. Bana kalsa adam ne diyorsa onu verirdim, kazigimi yerdim. Ben bu pazarlik konusunda o derece kotuyum ki, Kapali Carsi'da falan, fiyat soruyorum, soyluyorlar, tamam diyorum, parayi verecegim, satici adam kendi kendine fiyati indiriyor. O gen yok bende sanirim. Ailemde benden baska da herkes pazarligini yapar gerektiginde.

Benim yeteneksizliklerimi birakip ev konusuna donersek (ki yeteneksizliklerim coktur, neyse en azindan istatistige kafam basiyormus da bir baltaya sap oldum :)), sonunda pazarliklar bitti, oturduk tanistik, kontrati imzaladik, dun de anahtarlari aldik. Simdi tasinma fasli basliyor.

Basliyor da, bu bunye gecen sene tam da bu zamanlar kitalar arasi tasindi, milyon tane esyayi gidecekler, satilacaklar, verilecekler falan diye ayirdi, cildirdi. 3 ay guney ve kuzey yarimkurelerde, yaz ve kis mevsimlerini, iki bavulda gecirdi. Simdi tasinmak diyince kasinti yapiyor, ama kendisi kasinanin caresi yok...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder