19 Oca 2011

cemkirme

biraz once makalemi "revised and resubmit" yaptigimiz journalda benimkine benzer bir makalenin kabul aldigini gordum, canim sIkIldi. Aslinda cok alakasi yok ama insanin hosuna gitmiyor. Zaten bu gunlerde arastirma konusunda cok kotu oldugum hissine kapilmistim, ki bu hisse mevsimsel olarak her sene kapiliyorum. Bu sene neden farkli olsundu ki?

Burda yazmayi dusundum daha once de, yazdim mi hatirlamiyorum. Uzin suredir ilk defa cevremde bu kadar cok akademik olayan insan var. Bu iyi veya kotu degil kesinlikle, ama kendimi ifade ederken daha cok aciklama yapmak durumunda kaliyorum bazen. Tabi bunun yasadigim ulke insaninin oldukca sabit fikirli olmasi ile ilgisi de olabilir. Zira adamlarin bilmedigi bir sey yok hayatta.

Neyse, aslinda demek istedigim, birisine gecen gun arastirmalarimla ugrastigimi anlattim gecen donem, yani ders vermedigim zamanlarda. Acikladim iste, isimin bir kismi arastirma, bir kismi ogretme olur, "research" dedigim de soyledir diye. Bundan 10 dakika sonra beni bir arkadasina tanistirirken "gelecek donem x universitesinde calismaya baslayacak, simdi internette "search" yapiyor" dedi. Ne diyeyim ben de, google icin calisiyorum dedim :)

Bir baska olay da makale uzerine. Olay degil aslinda, sIk karsilastigim bir yanlis anlama diyelim "makale=Vogue'da bir makale", "akademik makale=Ekonomist dergisinde bir makale"... Yani nasil desem, bazen ben de soyle bir denklik kuruyorum "Turkiye teyzeleri = Ispanyol yas grubumdaki insanlar". Cunku ne is yaptigimi aciklarken benzer tepkiler aliyorum...

Bir de ne bileyim, Turkiye'de calisan arkadaslarimla hic boyle anlasamamazlik yasamadim. Universiteye giden bir insan, hocalarin arastirma da yaptiginin farkinda oluyor genelde. Bu Ispanyollar bir garip :)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder