4 May 2009

ogrenci

bugun office hour da bir ogrencim ile aramizdaki diyalog:

ogrenci: Sen Turkiye'den sin degil mi?
b.: evet (bunda sonraki soruyu tahmin etmeye calisarak)
ogrenci: neresinden?
b.: istanbul (icinden icinden :) )
o: ama Turkiye'den geldin yani di mi?
b: ??? (artik tahmin etmeye calismadan)
o: bizim bir aile dostumuz var, o da turkiyeden geldi adi pelikanos, taniyor musun?
b: nasil yani?
o: colarado da yasiyor senelerdir, tanimadigina emin misin?
b: cok cok eminim
o: bu arada 4*5 yasmissin derste bir yere sonra da 5*4. neden degistirdin?
b: ne? (bu adamdan baska ne soru bekliyordun ki)

Allahtan ogrencilerimin cogu boyle degil, genelde kafasi basan tipler. Bu kadar kotusunu gormemistim istatistik dersi vermeye basladigimdan beri...

Hadi madem basladik, bir de pre-calculus ogrencilerimden bir alinti yapayim. Bu sehir efsanesi olabilecek nitelikte.

Ilk sinav, konulardan biri difference quotient. Soru soyle f(x)=x^2-3x+1 ise (f(x+h)-f(x))/h i bulunuz. Sinav kagitlarindan birinde bu soru icin birakilan bosluk defalarca silinmis, en sonunda soyle bir cevap yazilip kutuya alinmis: x=7

sinavdan once en az 10 tane benzer soru cozmesem icim yanmayacak, ya da fonksiyonda bir seyin katsayisi 7 olsa fln. beklentilerimi o kadar kuculttum yani.

bunlarin yaninda ben chi-square testi anlatirken 2 ay onceki konuyla alakasini kurup bu ikisi aslida equivalent mi diye soran ogrencim de var.

sanirim ne lise de ne de universite de okurken, sinifta hic bu kadar seviye farki olmadigindan dehsete dusuyorum bazen. bizdeki tek fark calismamaktan, ya da cok calismaktan kaynaklanirdi, burdaki bambaska bir sey

bu bitmek uzere olan donemki ogrencilerimden biri home-schooled. onu yakindan takip ediyorum, daha bir eksigini gormedim math acisindan. akilda tutulsun! bir de tabi bolum itibayile bir takim lise math ogretmenleriyle hasir nesir oldum, akilda bunun da tutulmasi lazim. gerci kendi lise ogretmenlerimi dusundugumde o kadar da kotu degiller aslina :)

3 yorum:

  1. bloguma ziyaretiniz icin tesekkur ederim.
    amerikali ogrenciler, garip sorular, ve ayse ucgeni cok fena durumda...

    gecen sinavda -55 kare kokunu h.makinasinda alamayan ogrencim yanina cagirdi beni mesela...

    ben de belki 100 defa anlatiyorum, every time they get it wrong... mesela, when you reject the null hypothesis, then the relationship/difference is significant, right? they all get it backwards at least one time. ezber ediyorlar ondan oluyor. aslinda oyle kolay ki...

    neyse, tanistigima memnun oldum.

    YanıtlaSil
  2. Home-school'da yetisen gencler daha basarili. Istatistiksel olarak SAT skorlari hep yuksek cikiyor.Ben son siniflara chemical process design dersi verirken logaritmanin turevinin nasil alindigini bilmediklerini farketmistim. Evet lise 3te ogrenmistim ben logaritmanin turevini. Aradaki farki anla iste :)

    YanıtlaSil
  3. Ayse, ogrencilerin seviyeleri cok dusuk gercekten. Ama math undergradda cok zekileri de var, haklarini vereyim simdi. Ben econ'da TAyken cok daha kotuydu undergradlarin durumu. Hele bir donem pre-design ogrencilerine pre-calc verdim, onlar felaketti.

    ycurl, cidden home-school farkini ortaya koyuyor. en iyi ogrencim degil, ama A student kesinlikle. Bu arada erikler icin cok tesekkurler, nasil iyi geldiler bilemezsin :)

    YanıtlaSil